banner44
24 Ekim 2017 Salı

Boşanmak isteyen eşini bıçakla yaraladı

Denizcilik denince de Eskişehir

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, ETO Derginin 117. Sayısında Eskişehir ile ilgili çarpıcı değerlendirmelerde bulundu. Arslan, Eskişehir’in Türkiye’de yatırım yapmak isteyen yerli ve yabancı yatırımcıların ilk olarak düşündükleri kentler arasında geldiğini söyledi.

07 Ağustos 2017 Pazartesi 10:54
Denizcilik denince de Eskişehir
“Eskişehir’in sadece Türkiye’nin değil bölgenin bir sanayi ve teknoloji merkezi olması için çok büyük fırsatı var” diyen Bakan Arslan, demiryolundan havayoluna kadar Eskişehir’in kritik bir rolü olduğunu ayrıca “Artık denizcilikten bahsederken literatürlere Eskişehir’in de eklendiğini” ifade etti.

Bakan Arslan’ın o yazısı şu şekilde;

Eskişehir öyle bir şehir ki, onun tarihini araştıranlar kurulan genç bir ülkenin, Türkiye’nin, cumhuriyetimizin tüm heyecanını, çabalarını ve başarılarını görürler. Bugün Eskişehir, sanayisiyle, iki üniversitesi ve yüksek okullaşma oranı ile yetişmiş insan gücü yanında, sosyal yaşam ve insani gelişmişlik değerleri ile bir çekim merkezi.

Marmara, Ege, İç Anadolu ve Karadeniz bölgeleri dikkate alındığında önemli bir kavşak noktası. İstanbul, Kocaeli, Trakya ve Bursa illerine yakınlığı ile Eskişehir’in sadece Türkiye’nin değil bölgenin bir sanayi ve teknoloji merkezi olması için çok büyük fırsatı var.

Aslında bu fırsat kendini göstermeye başladı da. Türkiye’de yatırım yapmak isteyen yerli ve yabancı yatırımcıların ilk olarak düşündükleri kentler arasında geliyor Eskişehir. Bu noktada da yatırımcıların bize yönelttiği ilk soru; Eskişehir’in ulaşım şartları oluyor. Demiryolu ve hava ulaşımı ile denize bağlantıyı soruyorlar. Biz de buna şöyle cevap veriyoruz; 'Eskişehir artık bu ülkede ulaşımın kalbi haline geldi.'

ESKİŞEHİR'E YAPILAN YATIRIMLAR ŞÖYLE

Eskişehir’e ulaşım hamlesinin başlatıldığı 14 yıllık süreçte yapılan ulaşım altyapı yatırımı 5 milyar TL’yi geçti. Yine aynı dönemde 90 kilometrelik bölünmüş yol uzunluğu 305 kilometreye çıktı. Eskişehir, komşularına daha da yaklaştı. Demiryolu ile özdeşleşen Eskişehir, 13 Mart 2009 tarihinde ülkemizde yüksek hızlı trenle tanışan ilk şehir oldu ve Başkent’in en yakın komşusu konumuna geldi. Bununla da yetinilmedi.

Önce Konya’yla sonra da ülkemizin Ekonomi başkenti İstanbul’la yüksek hızlı trenle bağlandı. Bununla birlikte Eskişehir-Kütahya-Antalya Hızlı Tren hattını da 3 kesim halinde projelendirdik. Eskişehir-Afyonkarahisar kesimini güzergâh belirleme çalışmalarını tamamlamak üzereyiz.

Afyonkarahisar–Burdur kesiminin ihalesini gerçekleştirdik. Burdur-Antalya kesiminin ise kesin proje hazırlama işi için yüklenici firmaya yer teslimini yapmış bulunuyoruz. Ancak, hızlı tren çalışmalarımızı burada bırakmıyoruz. Eskişehir’i İzmir’e, Bursa’ya, Sivas’a, Erzincan’a, Malatya’ya, Kars’a, Balıkesir’e, hatta Gaziantep’e Hızlı Tren ile bağlıyoruz.

ESKİŞEHİR YÜK TAŞIMACILIĞINDA MERKEZ

Tarihiyle kültürüyle ekonomisiyle Eskişehir'i ihya ediyoruz, Eskişehirli hemşerimizi ihya ediyoruz, Türkiye’yi ihya ediyoruz. Eskişehir’in önünü açıyoruz, Türkiye’nin önünü açıyoruz. Ayrıca Eskişehir’i yük taşımacılığında da merkez haline getirecek Hasanbey Lojistik Merkezi’ni de hizmete verdik. Bu merkez ile yük taşımacılığını kent dışına taşıyarak lojistik sektörümüze 1,4 milyon ton ek taşıma kapasitesi de sağladık.

DENİZCİLİK DENİNCE ESKİŞEHİR AKLA GELECEK

Bugün itibariyle Eskişehir’de 483 km’lik demiryolu ağı mevcut. Yıllık ortalama 3 milyon 64 bin yolcu seyahat etmekte ve 780 bin ton yük taşınmakta. Ayrıca Eskişehir’i tüm denizlerimize duble demiryolları ile bağlayacak projeler de hazırlıyoruz. Artık denizcilikten bahsederken literatürlere Eskişehir de ekleniyor. En önemlisi de Eskişehir’deki mevcut havaalanı, büyük gövdeli uçakların emniyetli bir şekilde iniş kalkışı için uluslararası standartlara getirildi. Eskişehir, karayolu ve demiryolundan sonra havadan da Türkiye’ye ve dünyaya bağlandı. Yaptığımız bu yatırımlar sonrasında Eskişehir mevcut yollarıyla, yüksek hızlı tren yollarının kavşak ve dağıtım noktası olmasıyla, havalimanıyla, TÜLOMSAŞ’ıyla, okullarındaki raylı sistemler ve havacılık bölümleriyle bir demiryolu ve havacılık şehri kimliğini de pekiştiriyor, güçlendiriyor.

DEMİRYOLU VE HAVACILIK

Sizlerin de bildiği gibi Eskişehir özellikle demiryolu ve havacılık sanayisiyle bu ülkenin kuruluşundan bu yana çok büyük öneme sahip. Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü ilk defa 1920 yılında Eskişehir’de kurulmuştu.

1926 yılında bugünkü adıyla Hava İkmal Bakım Merkezi yine Eskişehir’de kurulmuştu. 1961 yılında "Devrim" adı verilen ilk milli otomobil Eskişehir’de üretilmişti. İlk otomobilin yanı sıra, İlk

Türk lokomotifi Karakurt'un üretimi de 1958 yılında Eskişehir’de yapılmıştı. Ayrıca demiryollarının bel kemiğini oluşturan TÜLOMSAŞ’ın yanı sıra, Askeri ana jet üssü, ülkemizin tek Uçak Motor Fabrikası TUSAŞ ile Türkiye ve dünyada marka olmuş birçok firmanın fabrikasıyla ana merkezi de Eskişehir’de bulunuyor.

ÜNİVERSİTE-SEKTÖR BULUŞUYOR

Bununla birlikte bünyesinde Sivil Havacılık Yüksekokulu, Havacılık Araştırma ve Uygulama Merkezi, havacılığa ilişkin araştırma ve eğitim kurumlarının yanı sıra raylı sistemler ve demiryolları sanayisi ile altyapısına ilişkin bölümler bulunduran Anadolu Üniversitesi ve Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir Havacılık ve Raylı Sistemler Kümelenmesi üyelerinin ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünün sağlanmasında büyük önem taşıyor.

Ayrıca Devlet Demiryollarının ihtiyacı olan personelin eğitildiği Eğitim Merkezi’nin yanı sıra Eskişehir Eğitim Merkezi bünyesinde UIC Ortadoğu Demiryolu Eğitim Merkezi kurularak, eğitimlere uluslararası boyut kazandırılmıştır.

ARTIK KABUK KIRILMALI

Yani Türkiye’nin gururu olan bu şehrin artık kabuğunu kırmasının önünde hiçbir engel bulunmuyor.

Hamdolsun, Eskişehir, bunun farkında olan, Eskişehir’in gücünü ve potansiyelini bilen işadamlarına sahip. Hem raylı sistemlerde hem de havacılık alanında kümelenmeye giderek güçlerine güç kattılar. Bunun iyi bir başlangıç olduğuna inanıyorum. Bildiğiniz gibi bugün dünyada demiryolu endüstrisi pazarı kısa ve orta vadede 1 Trilyon Dolar’ın üzerinde görülüyor. Türkiye’nin bu pazarda tüketici değil üretici olarak, alan olarak değil satan olarak yer alması lazım. Bu ise ancak üretmekle olur, markalaşmakla olur, değer ihraç etmekle olur.

MİLLİ YHT’DE ESKİŞEHİR GURURU

Bildiğiniz gibi Milli Tren projesini Eskişehirli firmalarımız, üniversitemiz ve Bakanlığımıza bağlı kurumlarımız ile birlikte başlattık. Milli Yüksek Hızlı Tren Seti’nin konsept tasarımı yerli bir firmamız tarafından yapıldı. Orta vadede milli dizel setlerimiz, milli yüksek hızlı trenimizi Eskişehir’de hizmete vereceğiz. Bugün Karakurt Lokomotifini, Devrim Arabalarını yapanları nasıl minnetle anıyorsak, rahmetle anıyorsak, onlar bizim gözümüzde adeta bir kahramansa, bu projelerde görev alan her bireyi de gelecek kuşakların saygıyla ve minnetle anacaklarına, adeta bir kahraman olarak göreceklerine yürekten inanıyorum.

HİÇBİR ENGEL BULUNMUYOR

Bakanlığımızın desteği, Eskişehirli işadamlarımızın tecrübesi ve desteği ile Eskişehir’in Türkiye’nin hem ulaşım koridorlarının merkezi, hem de özellikle demiryolu sistemlerinin üretim merkezi olmasının önünde hiçbir engel bulunmuyor. Bizim hedeflerimiz belli, sektörümüzün hedefleri belli. Bu hedefler Eskişehir’i ticarete ve sanayiye dayalı bir çekim merkezi pozisyonuna taşıyacaktır. 

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    HAVA DURUMU
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    EN ÇOK OKUNANLAR
    BUGÜN
    BU HAFTA
    BU AY
    e-gazete
    • Eskişehir Yenigün Gazetesi | Eskişehirspor | Haberler - 23 Ekim 2017 Manşeti
    ARŞİV