banner44
22 Ekim 2017 Pazar

Emine Nur Günay'ın acı günü

Ulaşım sorununa çözüm için 5 senaryo

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Onur Tezcan Eskişehir Ulaşım Ana Planı için 5 senaryo paketi oluşturduklarını söyleyerek, " Yeni toplu taşıma hatları, mevcut karayolu toplu taşıma sistemi düzenlemeleri, karayolu ağı değişikliği ve yaylaştırma projeleri ile ulaşım soruna çözüm bulduk" dedi.

11 Ekim 2017 Çarşamba 14:52
Ulaşım sorununa çözüm için  5 senaryo

HABER: GÖKHAN KOÇAL 
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’ne(ESOGÜ) hazırlattığı 2015-2035 yıllarını kapsayan Eskişehir Ulaşım Ana Planı (EUAP) ‘Sonuç Raporu’ tamamlandı. Rapor proje paydaşlarının çalıştayla kamuoyuna sunuldu. Taşbaşı Kültür Merkezi Kırmızı Salon'da gerçekleşen çalıştayda 2015-2035 yıllarını kapsayan Eskişehir Ulaşım Ana Planı'nın (EUAP) son şekliyle ilgili olarak İTÜ'den  Doç. Dr. Kemal Selçuk Öğüt  ve Doç. Dr. Onur Tezcan sunum yaptı. Çalıştay öncesi  konuşma yapan Eskişehir Genel Sekreter yardımcısı Mustafa Ünal ve Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Hüseyin Erdemir raporun hayırlı olmasını diledi.

YOL VE KAVŞAK DÜZENLESİ

Çalıştayda bir sunum yapan İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Kemal Selçuk Öğüt kısa ve orta dönemde yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi. Çalışmaları 3 ana başlıkta topladıklarını söyleyen Öğüt, "Birincisi yol ve kavşaklarla ilgili çalışmalar, ikincisi bisiklet ulaşımıyla ilgili ve üçüncüsü yaya ulaşımıyla ilgili çalışmalardır.  Yol ve kavşaklarla ilgili kapsamında merkezde bulunan iki büyük ilçede bulunan 150 kavşakta ve diğer ilçelerdeki 20 kavşakta ESOGÜ tarafından sayım çalışmalar yapıldı. Burada  fiziksel düzenlemeler, işletme düzenlemeleri ve yasaklamalarla ilgili çalışmalar yaptık.  Ana cadde üzerindeki (Öğretmenler Caddesi)  park yerlerini düzenli hale getirmeye çalıştık. Park cepleri oluşturduk" dedi.  En radikal değişikliliği Odunpazarı Kavşağı'nda yaptıklarını söyleyen Öğüt, "Burada bulunan trafik dairelerini kaldırarak bunların yerine  iki kola dönüşlü bir düzenleme gitmeye çalıştık Mevcut yuvarlak adayla bu sorunu çözemedik " diye konuştu.

3 CADDEYE PARK YAPILMAYACAK

Öğüt, "Yol kenarı parkları, park ceplerine aldık.  Atatürk Caddesi, Süleyman Çakır Caddesi, Ziya Paşa Caddesi bu caddelere kesinlikle yolu kenarı parkları yapılmaması gerekiyor. Buralara park cepleri ayırdığımız zaman yolu genişletme imkanımız yok. Kaldırımları daraltmamız gerekiyor, zaten kaldırımlar çok dar. Eğer buralara parklar yapılırsa gecikmeler oluşuyor. Bu üç caddede parkların yasaklanması gerekiyor." dedi.

BİSİKLET ULAŞIMI

Kısa vadede 10 bin 160 metre, uzun vadede 12 bin metre bisiklet yolunun mevcut olduğunu aktaran Öğüt, "Büyükşehir Belediyesi'nin bize sunduğu verilere göre Eskişehir'de 11 bin 376 metre bisiklet yolu mevcut. Bizim yaptığımız çalışmada mevcut bisiklet yollarını birleştirmeyi amaçladık.  Bir bisiklet yolu ağı oluşturduk.  Anket çalışmaları yapılarak, insanların bisikletle nerelere gitmek istediklerini dikkate aldık. 2 Eylül Caddesi'nde bir bisiklet yolu oluşturup Alaaddin Park'a bağlayacağız. Alaaddin  Park'ta bir bisiklet yeri düzenledik. Aynı şekilde Üniversite kampüsüne bir bağlantı oluşturduk.  Orta vadede  kent parka bir bağlantımız var. Daha sonra diğer üniversite kampüsüne yapılacak olan bir bisiklet yolu ağı mevcut. Önemli olan insanların bisikletleri kullanmadıkları zaman bisikletleri ne yapacakları. Belli bir noktaya gittiklerinde güvenli olarak bisikletlerini buraya bırakabilmeleri. Onun için bisiklet parklarının yapılması lazım. Alaaddin Park bunun için uygun" diye konuştu.

YAYA ULAŞIMI

'İki aşamada yayalaştırılacak yolları oluşturduk' diyen Öğüt, "Birinci aşama  Reşadiye Caddesi ile 2 Eylül Caddesi Süleyman Caddesi'ne kadar olan bölüm. İkinci aşama 2 Eylül Caddesi ile Alaaddin Park Caddesi Atatürk Bulvarı'na kadar olan kesim.  Bu kesimde trafik çok fazla değil. Bir şeritlik bir yol ve tramvay çalışıyor. Yaya ulaşımı için söylenecek başka bir şey, mevcut yaya kaldırımlarının sadece yayalar için kullanılması. Bir çok yerde yaya kaldırımlarının esnaflar tarafından işgal edildiği görülmekte. Bu durumda yayalar yoldan yürümek durumdalar. Bunların sıkı bir denetimle yaya kaldırımlarının olabildiğince sadece yayaların kullanımına sunulması gerekmekte. Kavşaklarda yolla ilgili düzenlemeler yapıldıktan sonra kalan yerleri yayalara ayırdık. Yaya kaldırımlarını genişletmeye çalıştık. Yaya kaldırımlarını daraltmadık. Zaten mevcut yaya kaldırımları dardı" şeklinde konuştu.

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Onur Tezcan ise, uzun dönem için çözümler oluşturduklarını aktardı.  Eskişehir'in 2035'te gerek ulaşım gerek nüfus gerek diğer özellikleri açısından nasıl bir hale geleceği hakkında bilgi veren Tezcan,  "2035 yılına kadar Eskişehir'in nüfusu neredeyse yüzde 68 oranında artacak. İstihdam yüzde 70 oranında artacak. Trafiğe kayıtlı araç sayısında önemli artışlar olacak.  Bu mevcut darboğazlar üzerine yeni sıkıntılar ekleyecek. Biz çalışmamızda 2035 yılı için revize edilmiş nazım imar planını kullandık. Buradan aldığımız veriler önemli bir rol oynuyor.  2035 yılı için beklene nüfus 1 milyon 365 binin üzerinde. İstihdam 400 bin kişiye ulaşıyor. Öğrenci sayılarında önemli artışlar var. 1000 kişiye 373 otomobil düşecek. Araç sayısı 510 bini bulması bekleniyor" dedi. Tezcan ayrıca, "2015'te bir milyon olan yolculuğun 2035'te 3 milyon üzerine çıkmasını bekliyoruz. OSB günlük yolculuk aksından bahseden Tezcan, "OSB'ye en çok Batıkent ve 71 Evler Bölgesinden yoğun bir talep var" dedi.

 ULAŞIMA 5 SENARYO

Eskişehir Ulaşım Ana Planı için 5 senaryo paketi oluşturduklarını ifaden eden Tezcan, "Birinci senaryo için 7 hafif raylı sistem hattı var. ikinci ve üçüncü senaryo paketinde 6 tane hafif raylı sistem hattı var. Dördüncü 5 tane hafif raylı sistem hattı Burada da 4 tane hafif raylı sistem hattı var" dedi.

Tezcan konuşmasını şöyle sürdürdü: "Bizim 5 tane senaryo paketimiz var. Bunların içerisinde çeşitli toplu taşıma çözümleri var. Bu senaryoları oluştururken yeni gelişme alanlarına, kent merkezine, OSB ve diğer sanayi sitelerine mevcut ve yeni üniversite alanlarına şehir hastanesine ve diğer büyük hastanelerine, Hasan Bey Lojistik Merkezi'ne, otogar, Yüksel Hızlı Tren Garı ve havalimanına, merkez ilçelere sürdürülebilir erişim olanaklarının sağlanması  temel alınarak hareket ettik. Hiçbiri tek bir uygulama değil."

İŞTE YENİ TRAMVAY HATLARI

"Ulaşım sistemi senaryoları; yeni planlanan toplu taşıma hatları, mevcut karayolu toplu taşıma sistemi düzenlemeleri, karayolu ağı değişikliği  ve yaylaştırma projeleri gibi 4 ana maddede toplandı. Yeni planlanan toplu taşıma hatları için yeni tramvay hatları, Zincirlikuyu ve Organize Sanayi Bölgesi sabah ve akşam saatlerinde çalışması öngörülen ayrılmış şeritli otobüs hattı, Bozüyük-OSB Banliyö Hattı.  2035 yılı için öngördüğümüz birinci tramvay hattı Kent Hastanesi, Emek,Opera, Kumlubel, Esentepe hattı. İkincisi Osmangazi Üniversitesi- Gar hattı. İki üniversite arasında yoğun bir talep var. Gerek bu talebi karşılamak merkeze olan talebe yeni bir alternatif yaratmak amacıyla önerdiğimiz üçüncü hat ise Osmangazi, Çarşı, Opera ve 2 Eylül kampüsü hattı arasında. Son olarak SSK ile 2 Eylül kampüsü arasına dördüncü hattı öneriyoruz.  Banliyö için mevcut hat kullanacak. Bu hat Bozüyük'ten başlıyor. Gara uğruyor, Hasan Bey Lojistik Merkezinden bağlanacak bir hatla OSB'ye gidiyor.   Sabah ve akşam zirve saatlerde kullanılması planlanan ayrılmış şeritli otobüs hattı. Öngörmüş olduğumuz hat zirve saatlerde sadece otobüs için kullanılacak. Onun dışındaki zamanlarda diğer araçlar tarafından kullanılabilir. Bu hat Zincirlikuyu ile OSB arasında olacak.

YENİ OTOBÜS HATLARI

"Karayolu Toplu Taşıma Sistemi düzenlemelerini yeni otobüs hatları, otobüs hatları düzenlemeleri minibüs hatları düzenlemeleri ve dolmuş hatları düzenlemeleri diye 4 ana başlıkta toplayabiliriz. 3 tane yeni otobüs hattı öneriyoruz.İlki Kavacık-2 Eylül Kampüs otobüs hattı. İkincisi Keskin-Batıkent Otobüs hattı. Üçüncüsü Osmangazi-Kocakır hattı. 12 ilçeye sadece İnönü'ye bir hat var. Yunus Emre Devlet Hastanesi- İnönü hattı bulunmakta. Mevcut otobüs hatlarının Mahmudiye, Çifteler, Seyitgazi, Han, Alpu, Mihalgazi ve Sarıcakaya ilçelerine uzatılmasını önerdik. Karayolu ağı değişikliği karayolları tarafından yapılıyor. Uygulamaya konuluyor. Eskişehir'e yeni yapılması planlanan bir çevre yolu vardı. Onu değerlendirdik. Eskişehir yeni stadyumuyla ilgili bir iyileştirme var. Ankara-İzmir otoyolunun bağlantısı var."

YORUM YAZ

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.

      Yorumlar
      Toplam 2 yorum mevcut

    • Bozüyük 1 hafta önce yorumlandı

      banliyö bozüyük e gelirse bu hatta çalışan o kadar minibüsçü nereden ekmek yiyecek bunlarıda düşünen oluyor mu herkes işine gücüne baksın.

    • Doğa Sever 2 hafta önce yorumlandı

      kızılinler projesi , mahmudiye yarış tayı i̇dman merkezi projesi , cittaslow adayımız seyitgazi ilçesinde ki eski tekel binası , develik han ve seyitgazi kervansarayının restorasyonu , eşenkara projesi konularını da çözecek senaryo , hazırlandı mı acaba?

    HAVA DURUMU
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    e-gazete
    • Eskişehir Yenigün Gazetesi | Eskişehirspor | Haberler - 22 Ekim 2017 Manşeti
    ARŞİV