banner39
22 Ekim 2017 Pazar

Emine Nur Günay'ın acı günü

Eskişehir Ulaşım Ana Planı raporu açıklandı

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’ne(ESOGÜ) hazırlattığı 2015-2035 yıllarını kapsayan Eskişehir Ulaşım Ana Planı (EUAP) ‘Sonuç Raporu’ tamamlandı.

11 Ekim 2017 Çarşamba 15:25
Eskişehir Ulaşım Ana Planı raporu açıklandı

 Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’ne(ESOGÜ) hazırlattığı 2015-2035 yıllarını kapsayan Eskişehir Ulaşım Ana Planı (EUAP) ‘Sonuç Raporu’ tamamlandı. Rapor proje paydaşlarının çalıştayla kamuoyuna sunuldu. Taşbaşı Kültür Merkezi Kırmızı Salon'da gerçekleşen çalıştayda 2015-2035 yıllarını kapsayan Eskişehir Ulaşım Ana Planı'nın (EUAP) son şekliyle ilgili olarak İTÜ'den  Doç. Dr. Kemal Selçuk Öğüt  ve Doç. Dr. Onur Tezcan sunum yaptı. Çalıştay öncesi  konuşma yapan Eskişehir Genel Sekreter yardımcısı Mustafa Ünal ve Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Hüseyin Erdemir raporun hayırlı olmasını diledi.


YOL VE KAVŞAK DÜZENLESİ

Çalıştayda bir sunum yapan İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Kemal Selçuk Öğüt kısa ve orta dönemde yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi. Çalışmaları 3 ana başlıkta topladıklarını söyleyen Öğüt, "Birincisi yol ve kavşaklarla ilgili çalışmalar, ikincisi bisiklet ulaşımıyla ilgili ve üçüncüsü yaya ulaşımıyla ilgili çalışmalardır.  Yol ve kavşaklarla ilgili kapsamında merkezde bulunan iki büyük ilçede bulunan 150 kavşakta ve diğer ilçelerdeki 20 kavşakta ESOGÜ tarafından sayım çalışmalar yapıldı. Burada  fiziksel düzenlemeler, işletme düzenlemeleri ve yasaklamalarla ilgili çalışmalar yaptık.  Ana cadde üzerindeki (Öğretmenler Caddesi)  park yerlerini düzenli hale getirmeye çalıştık. Park cepleri oluşturduk" dedi.  En radikal değişikliliği Odunpazarı Kavşağı'nda yaptıklarını söyleyen Öğüt, "Burada bulunan trafik dairelerini kaldırarak bunların yerine  iki kola dönüşlü bir düzenleme gitmeye çalıştık Mevcut yuvarlak adayla bu sorunu çözemedik " diye konuştu.

3 CADDEYE PARK YAPILMAYACAK
Öğüt, "Yol kenarı parkları, park ceplerine aldık.  Atatürk Caddesi, Süleyman Çakır Caddesi, Ziya Paşa Caddesi bu caddelere kesinlikle yolu kenarı parkları yapılmaması gerekiyor. Buralara park cepleri ayırdığımız zaman yolu genişletme imkanımız yok. Kaldırımları daraltmamız gerekiyor, zaten kaldırımlar çok dar. Eğer buralara parklar yapılırsa gecikmeler oluşuyor. Bu üç caddede parkların yasaklanması gerekiyor." dedi.


BİSİKLET ULAŞIMI

Kısa vadede 10 bin 160 metre, uzun vadede 12 bin metre bisiklet yolunun mevcut olduğunu aktaran Öğüt, "Büyükşehir Belediyesi'nin bize sunduğu verilere göre Eskişehir'de 11 bin 376 metre bisiklet yolu mevcut. Bizim yaptığımız çalışmada mevcut bisiklet yollarını birleştirmeyi amaçladık.  Bir bisiklet yolu ağı oluşturduk.  Anket çalışmaları yapılarak, insanların bisikletle nerelere gitmek istediklerini dikkate aldık. 2 Eylül Caddesi'nde bir bisiklet yolu oluşturup Alaaddin Park'a bağlayacağız. Alaaddin  Park'ta bir bisiklet yeri düzenledik. Aynı şekilde Üniversite kampüsüne bir bağlantı oluşturduk.  Orta vadede  kent parka bir bağlantımız var. Daha sonra diğer üniversite kampüsüne yapılacak olan bir bisiklet yolu ağı mevcut. Önemli olan insanların bisikletleri kullanmadıkları zaman bisikletleri ne yapacakları. Belli bir noktaya gittiklerinde güvenli olarak bisikletlerini buraya bırakabilmeleri. Onun için bisiklet parklarının yapılması lazım. Alaaddin Park bunun için uygun" diye konuştu.


YAYA ULAŞIMI

'İki aşamada yayalaştırılacak yolları oluşturduk' diyen Öğüt, "Birinci aşama  Reşadiye Caddesi ile 2 Eylül Caddesi Süleyman Caddesi'ne kadar olan bölüm. İkinci aşama 2 Eylül Caddesi ile Alaaddin Park Caddesi Atatürk Bulvarı'na kadar olan kesim.  Bu kesimde trafik çok fazla değil. Bir şeritlik bir yol ve tramvay çalışıyor. Yaya ulaşımı için söylenecek başka bir şey, mevcut yaya kaldırımlarının sadece yayalar için kullanılması. Bir çok yerde yaya kaldırımlarının esnaflar tarafından işgal edildiği görülmekte. Bu durumda yayalar yoldan yürümek durumdalar. Bunların sıkı bir denetimle yaya kaldırımlarının olabildiğince sadece yayaların kullanımına sunulması gerekmekte. Kavşaklarda yolla ilgili düzenlemeler yapıldıktan sonra kalan yerleri yayalara ayırdık. Yaya kaldırımlarını genişletmeye çalıştık. Yaya kaldırımlarını daraltmadık. Zaten mevcut yaya kaldırımları dardı" şeklinde konuştu.

 

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    HAVA DURUMU
    Görüntülemek istediğiniz ili seçiniz:
    e-gazete
    • Eskişehir Yenigün Gazetesi | Eskişehirspor | Haberler - 22 Ekim 2017 Manşeti
    ARŞİV