banner44
22 Ağustos 2017 Salı

Derslerde yemek pişiren öğrenciler

15 Haziran 2017, 10:54
Derslerde yemek pişiren öğrenciler
Kenan Yüksel

Bir eğitim öğretim yılını daha tamamlayan öğrenciler üç ay sürecek tatile başladılar. Başarılarının göstergesi olan karnelerini aldılar. Mutluluklarını ve üzüntülerini ebeveynleriyle paylaşarak yeni eğitim öğretim yılına kadar tatil yapmaya hak kazandılar.  İstatistiklere bakıldığında azımsanamayacak oranda taktir ve teşekkür belgesi almaya hak kazanan öğrenci olduğunu görmekteyiz. Diğer taraftan 8. sınıf öğrencilerinin girmiş olduğu TEOG sınavında da çok sayıda öğrenci önemli başarılar sergiledi. Ülkemiz eğitimde akademik başarının niceliksel verilerine odaklanmışken dünyada eğitimde mucizeler yaratan ülke olarak adlandırılan Finlandiya farklı bir süreç daha başlattı. Öğrenciler derslerde yemek pişirmeye başladı, eğitim müfredatında yemek pişirme dersi adı altında bir ders var.

 

Finlandiya’da sekizinci ve dokuzuncu sınıflar bu dersi seçmeli ders olarak alabiliyorlar. Bu dersi seçen çok sayıda erkek öğrencinin olması, mutfakta hiç de beceriksiz olmadıkları, oldukça işinin ehli oldukları ve ciddi bir şekilde çalıştıkları belirtiliyor. Dünyaya Finlandiya eğitim sistemini tanıtanlardan biri olan akademisyen Pasi Sahlberg ev ekonomisi dersinin Finlandiya’daki erkek ortaokul öğrencileri arasındaki en popüler seçmeli ders olduğunu belirtiyor. Finlandiya’daki bütün yedinci sınıf öğrencilerinin her hafta üç saat ev ekonomisi dersi almalarının zorunlu olduğu ayrıca öğrencilerin yemek pişirmek yanı sıra tezgahları temizleme,  bulaşıkları yıkıma gibi görevleri yerine getirdikleri ifade ediliyor. Her hafta iki saat “uygulama” ve bir saat de “teori” dersleri bulunuyor.

 

Bu derste öğrenciler bütçeleme, verimli enerji uygulamaları ve besleyici yemek yemeyi öğreniyorlar. Öğrenciler çatal bıçağı, peçeteleri ve bardakları tam olarak nereye koymaları gerektiğini öğreniyorlar. Masa kurmakla ilgili bir ders mi?  öğrenciler tereddüt bile etmeden; “Elbette, bilmemiz gereken bir şey bu.” “Bu ülke insanları, evlerinde temizlikçileri ya da bakıcıları olması için yetiştirmiyor” diye cevap veriyor.

Beşinci sınıf öğrencilerimin haftada üç saat matematik dersleri alırken, dört saatlerini sanat, ahşap ve dikiş derslerinde geçirerek elleriyle bir şeyler üretiyorlar. Ülkemizde ise öğretmenler ve hatta ebeveynler bile bu derslere gerçek ders gözüyle bakmazlar. Daha çok özürlü çocukların öğretim sürecinde kullanılan dersler olarak müfredatta yer bulur. Finlandiya’da ise öğrencilerin sınıf derslerinin tam olarak yarısı sanat, müzik, beden eğitimi, dikiş, ahşap ve yabancı dil derslerinden oluşuyor. Toplam 26 saatlik derslerin 13 saati bizim özürlü çocuklar için düşündüğümüz derslerle geçiyor. Standart testler bu ülkede neredeyse hiç bulunmuyor. Öğrenciler lisenin sonunda teste giriyorlar. Bu testler ilkokul ve ortaokul düzeyindeki öğretimi ve öğrenmeyi asla engellemiyor.

 

Finlandiya eğitim sisteminin gösterdiği şey, bütün erkeklerin yemek pişirebileceği ve müzik, sanat ve ahşap gibi konuların özürlülerin değil normallerinde günlüm yaşamda edinmesi gerektiği beceriler olması. Öğrencilerin, zihinleri ve elleriyle üretmeleri için onlara çok çeşitli fırsatlar sağlayan bir eğitime ihtiyaçları olması. Finlandiya’da eğitimin sosyal becerileri, günlük yaşam becerileri ve akademik becerileri geliştirme gibi işlevleri dengeli bir şekilde hayata geçirilmekte. Ülkemizde ise hangi işlevleri hayata geçirile bilmekte.

        

 

 

 

 

Bu içeriğe yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    e-gazete
    • ESKİŞEHİR YENİGÜN GAZETESİ - 21 Ağustos 2017 Manşeti
    ARŞİV